woensdag 14 december 2011

Mijn haargeheim


'Waarmee verf jij je haar?'
'Welke haarkleur heb jij van jezelf?'
'Hoe kan het dat jouw haar zo gezond is terwijl je het enorm beschadigd?!'
'Laat je dat bij de kapper doen dan?'
'Hoe voorkom jij uitgroei?'
'Welke producten gebruik je om het goed te houden?'

Op al deze vragen geef ik vandaag antwoord!
Eerst ter illustratie een paar foto's van mij + mijn haar.
De huidige kleur zit tussen deze twee foto's in maar verschilt wel eens.


Webcam foto, gemaakt in februari toen ik net een nieuwe bril had haha


Foto gemaakt in Rome
 Oke, daar komt ie:

'Waarmee verf jij je haar?'
Nergens mee.
'Welke haarkleur heb jij van jezelf?'
Hoogblond.
'Hoe kan het dat jouw haar zo gezond is terwijl je het enorm beschadigd?!'
Dat heeft er mee te maken dat ik het nauwelijks beschadig :)
'Laat je dat bij de kapper doen dan?'
Nee.
'Hoe voorkom jij uitgroei?'
Dat hoeft niet, mijn haarkleur groeit namelijk niet uit.

'Welke producten gebruik je om het goed te houden?'
Het mag duidelijk wezen: dit IS mijn eigen haarkleur! Maar toch ga ik wat tips geven.
Blond haar is (zelfs als het natuurlijk is!) enorm lastig 'goed' te houden. Mijn eigen haar heeft bijvoorbeeld te weinig pigment van zichzelf en neemt hierdoor enorm snel pigment op uit externe factoren en is erg makkelijk te beschadigen. Zo is mijn haar 7 maanden groen geweest (groene gloed) en niets hielp! Dus hierbij: mijn tips.

1. Ketchup: gewoon in je droge haar op de groen uitgeslagen delen inmasseren. Even laten zitten en dan uitspoelen. Als je dit samen met iemand doet kan die gene voor jou kijken of de kleur al wegtrekt. Dan kun je de inwerktijd daarop instellen. Houd anders eerst 3min aan, je kan het zo vaak herhalen als je wilt. Daarna snel je haar wassen! 

2. Zilvershampoo: dit werkt alleen als je haar GEEL uitslaat. Voor de rest werkt dit product als een gewone shampoo. Ook niet te lang in laten trekken (we willen geen omakleurtje, do we?)
3. Als het bovenstaande niet werkt of je haar (net als het mijne) ZO snel pigment op neemt dat het rood/paarsig wordt van bovenstaande middelen is er één middel dat wonderen kan doen: shampoo zonder alle chemische stoffen. Ikzelf gebruik de shampoo van dr. Organic* en sinds dien is mijn haar weer mooi blond :)

Bij bruin geverfd haar dat groen uitslaat wil ketchup overigens ook wel eens werken!

In alle gevallen telt: de kapper know's best. Bovenstaande genummerde tips zijn sowieso veilig.

*te koop bij de tuinen

2 opmerkingen:

  1. Haha ik ben getuige, ik ken je al als klein guppie en toen was je haar ook al zo extreem blond. Ik vind het je wel echt heel erg goed staan hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat raar dat het opeens groen werd! Maar mooie haarkleur heb je zeg :) Ik verf zelf wel mijn haar (ik ben donkerblond en het is bruin/blond/rood/ondefinieerbaar) en heel veel mensen denken dat het mijn eigen haarkleur is :P

    BeantwoordenVerwijderen