dinsdag 2 augustus 2011

Boeken

Lezen is helemaal niet zo'n coole hobby, lezen is een hobby die leuk staat op je CV. Tuurlijk lees je! Je leest immers je smsjes, emails, nu.nl, de post (afschriften etc) dus die mag best op je CV. Ik heb lezen ook op mijn CV staan. Niet om te shinen, gewoon omdat ik lezen leuk vind.

Voor deze zomer heb ik vijf boeken klaar liggen die ik graag wil lezen. Juli zit er op en op 22 augustus begin ik weer op school.. tijd om de tussenstand te bekijken!


De lijst met boeken:
* Eat pray love (Engels) geschreven door Elizabeth Gilbert
* Dromen, durven, doen geschreven door Ben Tiggelaar halverwege
* The Carrie Diaries (Engels) geschreven door Candace Bushnell gelezen
* Skinny Bitch geschreven door Rory Freedman en Kim Barnouin
* 29 geschenken door Cami Walker gelezen

Bij elkaar heb ik voor deze boeken 17,50 betaald wat neer komt op 3,50 per stuk!
Alleen de twee Engelse boeken heb ik nieuw gekocht bij het ABC bookcentre in Amsterdam, de andere boeken komen van de kringloop.

Zoals je kan zien heb ik 2,5 boek gelezen! 29 geschenken heb ik het eerst gelezen, een boek over een 35 jarige vrouw met MS die worstelt met het gegeven dat haar lichaam veel minder kan. Van een vriendin krijgt zij de opdracht om 29 geschenken in 29 dagen te geven. Dit boek is waargebeurd en je leest als een soort dagboek, het is erg inspirerend hoe die 29 geschenken de kijk op de wereld van deze vrouw totaal veranderd.

Het andere boek dat ik uit heb is The Carrie Diaries (meet carrie before sex and the city). Als ware SATC-fan moest ik boek natuurlijk gelezen hebben en dan ook meteen in het Engels! Van te voren was ik een beetje sceptisch, het is toch het uitmelken van een succes. Maar het boek leest als een leuke chicklit, je voelt met Carrie mee en het verhaal is gelukkig niet erg voorspelbaar.

Beide boeken vond ik leuk om te lezen, vooral als afwisseling want hiervoor las ik 'twee vrouwen' van Harry Mulisch en 'de heilige Antonio' van Arnon Grunberg, das hele andere koek haha.

Op 22 augustus volgt de eindstand! Ik ben benieuwd hoe ver ik dan ben.

4 opmerkingen:

  1. Dromen, durven, doen staat ook op mijn to-read-lijstje. Verder heb ik hier geen boeken dus moet maar eens langs de kringloop. Ik hou ook van lezen, vooral 's avonds en dan lekker in de tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij de kringloop in Zutphen verkopen ze veel goede (vaak ook nieuwe) boeken voor ong. een euro! Ik lees ook veel voor het slapen gaan in bed, heerlijk (:

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waar zit die dan? Ik ken alleen die in Lochem en dat zaterdaggeval in Vorden?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 29 geschenken klinkt best wel als een mooi boek!

    BeantwoordenVerwijderen