vrijdag 2 september 2011

Goed bezig!

De vier jaar die ik op het MBO doorbracht waren eigenlijk een beetje deprimerend en ik merkte dat ik met de tijd minder gemotiveerd raakte en me echt aan alles begon te ergeren. Waarom? Even kort: het niveau was te makkelijk + de school te slecht georganiseerd. (kort maar krachtig, haha)

Ik was zo ontzettend blij toen ik mijn diploma haalde en wist dat ik weer door kon gaan, op naar het HBO! Maarrr.. toen sloeg de twijfel toe, kan ik wel HBO? Ik bedoel: ja MBO was te makkelijk maar op infodagen kwam ik er achter dat het verschil tussen MBO&HBO nog best groot is. Toch besloot ik mij in te schrijven, niet geschoten is immers altijd mis.

Op dit moment (ik schrijf dit vrijdag) zit mijn 1e schoolweek er net op. Vermoeiend? Ja! Moeilijk? Soms, Leuk? Nee, Fantastisch? Ja! Ik ben zo blij dat ik het gewoon gedaan heb. Het is allemaal even wennen, weer een totaal nieuwe klas, gebouw, leraren en andere vakken. De meeste vakken vallen me gelukkig tot nu toe mee! Alleen bedrijfseconomie vind ik nog wat lastig maar ik ga er van uit dat het helemaal goed komt.
En zie hierboven! Mijn eerste twee werkjes. We beginnen met confectie natuurlijk bij het begin: zomen en naden maken. Ik weet dat het er niet heel spannend uit ziet maar dit was één van mijn leukste lessen deze week. Het was heerlijk om 1,5uur achter de naaimachine te zitten en aan te rommelen met de opdracht. Mijn klasgenoten maken me al uit voor nerd want met veel plezier heb ik altijd alles (veel te vroeg) af.
Ja, ik ben goed bezig!

1 opmerking: