donderdag 27 oktober 2011

Commerciële onzin

Valentijnsdag, Halloween en stiekem voor veel Nederlanders ook Pasen & Kerst. Allemaal commerciële onzin, lijkt me duidelijk. De pepernoten liggen met september al in de winkel en tussen sesamstraat & het zes uur journaal zitten nu wel opvallend veel kinderspeelgoedreclames (papa, mama, ik wil een baby born! Ohnee een barbie met een groothoofd (Bratz?) of spaghettihaar! Ofnee: doe maar allemaal!).

En om tegen onze wederhelft te zeggen dat we diegene best oké vinden hebben we natuurlijk helemaal geen feestdag nodig maar toch is menig wederhelft beledigd als je 'niets doet' met valentijn. Halloween wordt in Nederland redelijk genegeerd maar is voor winkels toch een goede reden om flink veel spinnenweb & spook artikelen in te slaan, je weet maar nooit. Met Kerst eten we alsof de supermarkt twee maanden dicht blijft ipv twee dagen en dan hebben we het nog niet eens over alle overbodige uitbundige versieringen. Half Nederland kan je niet eens uitleggen wat het ook al weer precies inhoud, goede vrijdag, maar Pasen dat vieren we allemaal!
Cupcake kerstbal <3
En ik ben groot voorstander. Ik stem voor het uitgebreid vieren van Halloween, Valentijn, Kerst, Pasen, Drie koningen en met veel plezier vier ik ook feestdagen van wereldburgers uit andere landen. 4th of July? I'm in! Al is het de dag van de waterkoker, ik vier graag met je mee. Gewoon omdat het leuk is. En ik van feestjes/feestdagen houd. En van de Kerstman en Sinterklaas en kerstbomen/paastakken en alle onnodige dingen die er bij horen. 
Commerciële onzin is leuk.

1 opmerking:

  1. Ja, elke reden voor een feestje is fijn toch? Dus ik ben het met je eens :)

    BeantwoordenVerwijderen