maandag 6 februari 2012

Digiminderen update #1


Het is een week later en ik typ deze update vanaf mijn telefoon.. tip van de week: vergeet je adapter bij je vriend(in)/vrienden/familie en je weet zeker dat je digiminderdt (d/t?)

Wat ik heb ondervonden tijdens het digiminderen:
+ je hebt opeens veel meer tijd voor andere dingen!
+ ik slaap beter
+ volgens mij werk ik nu al efficiënter
+ ik kijk een stuk kritischer naar wat ik wel/niet wil doen op internet
+ meer tijd om te lezen! ♥
- voor mijn gevoel reageer ik te sloom op E-mails

We mogen dus stellen dat het me goed bevalt!
Alleen dat van die E-mails voelt dan een beetje naar maar dat is denk ik echt mijn gevoel. Ik reageer eigenlijk nog steeds binnen 48 uur (vaak sneller).

Speelgoed pinguings in de sneeuw

De 'nieuwe regels' waar ik me aan houdt:

- mijn laptop gaat sowieso +/- een uur voor ik ga slapen uit, vaak ook eerder
- als ik niet meer weet waarom ik ook al weer achter mijn laptop zit klap ik 'm dicht tot ik het weer weet of iets anders wil gaan doen
- voor computer gerelateerd huiswerk plan ik tijd in
- facebook mag niet meer standaard open staan in een tabblad. NEE NIET.
- nu.nl is mijn startpagina. Dus ik mag er alleen nog naar kijken als ik mijn browser start
Poedersneeuw! Geen sneeuwpop voor mij dus
Deze regels gaan me steeds beter af en dat voelt erg fijn. Verder ben ik nu aan het kijken waar ik nog meer veel tijd in steek achter mijn computer (series kijken, blogs volgen) en daar ga ik ook nog iets op verzinnen. Misschien ook tijd voor in plannen of een max. aantal minuten per dag aan vastbinden ofzo.

Digiminderen is dus wat mij betreft een echte aanrader! Alleen jammer van die adapter..

De foto's zijn foto's die ik maakte toen ik dit weekend NIET achter mijn laptop zat, dat is 't enige verband met de tekst haha.

3 opmerkingen:

  1. Wel goede dingen waar je je aanhoudt!
    Ik probeer ook altijd minimaal een uur voor het slapen mijn laptop uit te doen!
    Ow en wat ik de vorige keer zei over dat stay focused kun je ook tijd mee invullen die je maximaal achter een bepaalde site mag en daarna blokkeert die..
    Ideaal ;)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed bezig! Ik probeer de laatste tijd ook mijn laptop uit te zetten voordat ik ga slapen. En dan dus niet om twaalf uur pas ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt mij echt moeilijk om te digiminderen in het dagelijkse leven. Op vakantie lukt het mij altijd wel aardig.

    BeantwoordenVerwijderen