donderdag 25 augustus 2011

Een ingewikkelde naam

Technische commerciële textielkunde aan het Saxion te Enschede.
Dat is dus het antwoord op 'wat ga je dit jaar studeren?'.

Na vier jaar mbo Art & Design te hebben gedaan was ik echt toe aan een nieuwe uitdaging, ik weet dat de komende vier jaar vele malen zwaarder zullen zijn maar dat zie ik als 'a good thing'. Het mbo heb ik namelijk (vooral de algemene vakken) op mijn sloffen afgemaakt.

En wat is Technische Commerciële Textielkunde dan? Wat houd dat in? Hier ga ik even vals spelen. We pakken de site van het Saxion erbij.


"De opleiding Technische Commerciële Textielkunde leidt op voor (internationale) managementfuncties in de textiel- en kledingbranche. Het draait om de combinatie van het technische inzicht in de eigenschappen van textiele producten en het commerciële inzicht om die producten op de markt te brengen. Met uiteenlopende onderwerpen zoals confectie, styling, trends in interieur, marketing, international fashion buying en logistiek." -Saxion.nl


Ik ben enorm benieuwd en heb er veel zin in!

3 opmerkingen:

  1. Dat klinkt echt super leuk! Hopelijk is het wat je er van verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kende de studie nog niet, lijkt me wel interessant om er meer over te horen. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ligt ook zeker niet aan jou hoor Laura, de opleiding zoals hij hier omschreven staat wordt alleen in Enschede aangeboden. In Amsterdam heb je wel confectie kunde aan het AMFI wat er een beetje op lijkt :)

    BeantwoordenVerwijderen