dinsdag 20 september 2011

Uiltjes

Ik ben gek op oude boeken, nu heb ik het geluk dat mijn ouders die liefde ook kennen en dus kasten vol hebben (nee ik ga echt niet tellen). Maar een tijdje terug heb ik besloten dat ik toch echt mijn eigen boekencollectie aan moet leggen. Als ik straks op kamers woon kan ik moeilijk op papa&mama's boeken leven!
Moderne Lyriek, de uilenreeks No. 16

Toen ik vorige week bij de kringloop een boekje uit de uilenreeks tegenkwam moest ik het dan ook hebben. Jammer genoeg lag de band uit elkaar maar papa heeft dat voor mij gerestaureerd.

Een gedicht uit het uilenboekje
De gedichten erin vind ik fantastisch, in mijn boekje gaan de teksten veelal over de dood en verdriet maar dat ligt er dus aan welk nummer je hebt. Toch vind ik de gedichten dus mooi en het oud Nederlands vind ik heerlijk om te lezen! Als je deze boekjes tegenkomt: een echte aanrader. En als je stiekem niet van oude boeken houd; doe het voor het mooie uilenprintje.

1 opmerking: