zaterdag 8 oktober 2011

Twijfels update

Een update over mijn twijfels. Hier kun je mijn voor & tegens lijstje lezen. :)

Afgelopen week voelde ik me verschrikkelijk op school, er was onnodig veel drama, leuke mensen gaan stoppen en het viel me allemaal even enorm zwaar. Elke ochtend om 6.15 uur naast je bed staan helpt ook niet bepaald. Uiteindelijk besloot ik een gesprek te vragen met mijn SLB-er en zo kwam het dat ik drie kwartier met haar heb gepraat over mijn twijfels, ongenoegen en opties.

Zoals ik hier al vertelde voel ik me in mijn eigen klas niet echt op mijn gemak. Sinds kort is daar een nieuwe reden voor bijgekomen: er zitten weinig echt gemotiveerde mensen tussen. En assertief zijn ze ook niet. En dat frustreert mij, die combinatie zorgt er namelijk voor dat het lijkt alsof die mensen allemaal niets willen. 'Wat doe je hier dan, op een hoge school?' vraag ik me dan af. Uit mijn gesprek met mijn SLB-er kwam dat er wat dat betreft nauwelijks verschil is in klassen. Ook niet qua leeftijd.
Klas veranderen is dus geen optie.

Voor de rest voelt het niet alsof er veel uitdaging in zit, ja het leren gaat moeilijk zijn in het begin. Puur en alleen omdat ik het niet meer gewend ben. Maar de ene helft van de vakken vind ik wel leuk maar te makkelijk en de andere helft niet interessant en moeilijk.


De opties die ik heb zijn:
1. Blijven op deze opleiding, eens in de zoveel tijd stoom afblazen bij mijn SLB-er & mijn best doen om eigen motivaties te vinden + een goede vrienden groep opbouwen in Enschede. (voor alle duidelijkheid: die is nu dus niet aanwezig)
2. Stoppen met deze opleiding en instromen op Media, Informatie & Communicatie. Een opleiding die beter aansluit op wat ik hiervoor heb gedaan en waar een groot deel van mijn interesses ook naar uit gaan. Misschien kan ik dit jaar nog instromen.
3. Stoppen met deze opleiding en gaan werken tot ik weet wat ik wel wil. En dat dan natuurlijk ook doen.

Hier ga ik de komende weken dus mijn hersens over breken. Adviezen zijn enorm welkom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten