dinsdag 8 november 2011

Home?

Iedereen heeft een thuis nodig, dat is je basis. De plek waar je altijd naar toe kan en op terug valt. Ze zeggen altijd dat je huis veel iets over jezelf zegt. En daar geloof ik wel in: je leeft er immers & je hebt er al je spullen. Het zou raar zijn als al die spullen op iemand anders zijn/haar hobby's zouden slaan ;)

Maarr wat nou als je huis je thuis niet is.. En die basis niet meer als je basis voelt. Wat dan?

Op dat punt zit ik nu. Ik ben de laatste en dus enige die nog thuis woont en dat merk ik aan alles. De kamer van mijn broer(s) is al vol gezet met andere spullen en de kapotte bank waar we altijd graag op zaten is weg & er is nooit meer iets voor in de plaats gekomen. De plannen voor mijn kamer worden ook niet onder stoelen of banken gestoken en ikzelf heb al 4 jaar geen zin om te investeren in mijn kamer omdat ik eigenlijk gewoon op mezelf wil.

Dus leef ik nog altijd in een roze meisjeskamer. De meubels zijn allemaal wel neutraal om het geheel rustig te houden maar echt 'mij' is het niet meer. Kortom: mijn basis is mijn basis niet, mijn huis is niet echt een thuis. En dat frustreert me.

4 opmerkingen:

  1. Vervelend lijkt me dat, dat je huis (kamer) niet meer thuis voelt :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hmm, ik hoop dan maar dat je snel een kamer vindt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aai, dat is lastig. Ik heb momenten gehad, maar gelukkig is dat nu wel weg. Investeren in mijn kamer doe ik nauwelijks omdat ik toch hopelijk binnen een jaar/8 maanden weg ben :)
    Hopelijk vind je snel een kamer, zodat je daar je huisje van kan maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb inderdaad ook thuis gewisseld met kamer van mijn zusje. Zij heeft nu mijn balzaal en ik haar kleine(re) kamer. Ik kwam terug van vakantie toen deze verhuizing was geweest, dus ik kwam terug in een kamer waarin niets stond dat van mij was. Gelukkig heb ik de kamer al snel aangepast aan wat ik wel mooi vind en waar ik me nu thuis in voel.
    Succes met de zoektocht naar een echt eigen plekje!

    BeantwoordenVerwijderen