maandag 7 november 2011

Ik beveel u aan...

Het boek 'Language Myths'!
Edited by Laurie Bauer & Peter Trudgill

 
Een ontzettend leuk (Engels) boek over taal. In dit boek worden 21 taal mythes besproken door middel van een soort essays van verschillende schrijvers. Denk aan mythes als: Some Languages are Harder than Others, Double Negatives are illogical en Everyone Has an Accent Except Me.

Het gaat dus niet alleen over Engelse taal maar vaak over talen in het algemeen en anders is het prima toepasbaar op iedere andere taal. Het leest heel lekker want aan de ene kant krijg je feitelijke informatie maar aan de andere krant laten de schrijvers de eigen mening goed doorschemeren ;)

Italian is beautiful, German is Ugly
Ik heb het boek voor 1,50 gekocht bij de kringloop maar zag dat ie ook gewoon te koop is via bol.com :) ik vind het een echte aanrader voor mensen die taal leuk en interessant vinden!

ps. als dit logje online komt ben ik al onderweg naar mijn eerste tentamen, brrr :(

1 opmerking: