donderdag 10 november 2011

Wat op tv is, is waar

Mijn vader is de 65 al gepasseerd en heeft dus zeven dagen per week weekend. Even in zijn verdediging: hij doet heus wel wat. Hij is namelijk bezig het met opknappen van het huis!

MAAR. Sinds deze man niet meer van acht tot zes op het werk is heeft hij allerlei nieuwe dingen ontdekt. Hoe het koffiezetapparaat werkt, dat de badkamer schoonmaken best lang duurt en er overdag óók televisieprogramma's uitgezonden worden in plaats van enkel tell sell. En hier gaat het mis.

Elke avond krijg ik te horen welk onderwerp besproken is tijdens een ontbijtshow, herhaling van Pauw & Witteman of soms zelfs At5. En wat op televisie was, is waar. Zo heb ik dinsdag geluisterd naar een goed verhaal over reizen naar Mars en maandag over iPads (mijn vader is trots dat ie kan e-mailen). En ik moet niet proberen iets aan het verhaal toe te voegen wat in het programma niet gezegd is: anders was het namelijk wel gezegd.

Ik vind het meestal wel schattig, op deze manier voelt hij zich toch betrokken bij de samenleving. Maar soms pap, moet je niet zo goedgelovig zijn. Of er geen spreekbeurt van dertig minuten over maken. Dankje papa.

2 opmerkingen: