donderdag 24 november 2011

Mijn vijf favoriete non-alcoholische dranken

Een tijd geleden maakte ik al een top vijf alcoholische dranken en dan nu de top vijf non-alcoholische dranken.



1. Yoghurt drankjes.
In alle soorten en maten. Optimel, vifit, breakers, goedemorgen! het maakt me niet uit. Tussen 6.00 uur en 18.00 uur een prima drankje. De meeste smaken kan ik ook waarderen dus afwisseling zat.

2. Karnemelk.
Wéér zuivel, ik weet het. Maar van karnemelk krijg ik echt een fris en wakker gevoel. Na een slaapverwekkend college koop ik het liefst een beker koude karnemelk om me weer opgepept te voelen. Geen energiedrank voor mij.

3. Verse sappen.
Smoothies, vers geperste sinaasappelsap: yumyumyummmmmm.

4. Frisdrank.
Ja er zit wel iets 'slechts' tussen haha. Cola, Lipton Ice tea en cassis zijn grote favorieten. Tijdens het uitgaan, avondje bankhangen of gewoon s' avonds als ik huiswerk maak.

5. Home made 'frisdrank'.
Vooral in de zomer erg lekker: een flesje water (met of zonder bubbels) waar je zelf een schijfje limoen, wat frambozen of ander vers fruit in stopt. Water op zich vind ik helemaal niet 'lekker' maar die lichte fruit-smaak doet het 'm.

En wat drink ik dan niet? Energiedrank, koffie, thee, fanta, aloë vera drank en te zoete ranja.

1 opmerking: