donderdag 1 december 2011

Ik & jij

Één van de betere boeken die ik de laatste tijd gelezen heb is 'ik en jij' van Niccolo Ammaniti. Wel vaker hoorde ik dat zijn boeken goed moeten zijn maar nog nooit kocht/las ik iets van hem. Jammer genoeg.

Het verhaal gaat over een jongen die sociaal gezien niet meekomt op school, qua intelligentie is er niets mis mee. Maar het kind merkt zelf ook dat hij buiten de boot valt en boven alles merkt hij dat zijn moeder dit zich erg aantrekt. Hierom faked hij uiteindelijk een skitripje met 'vrienden' om zijn moeder gelukkig te maken. In de realiteit slaapt hij een week in de kelder.

Het boek draait stiekem om de relatie tussen hem en zijn halfzus, maar hoe dat erin verweven zit houd ik geheim haha. Ik vind het boek een aanrader! En voor het prijsje ( vijf piek) al helemaal de moeite waard. Of misschien leuk als sint/kerst kadootje!

Ik vind het boek indrukwekkend en ga zeker meer van Ammaniti lezen. Iemand tips?

2 opmerkingen:

  1. Ik heb er al eens mee in mijn handen gestaan, maar twijfelde nog. Misschien toch maar gaan kopen dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb gister 'Ik ben niet bang' van hem gekocht, die was ook in de aanbieding voor vijf euro!

    BeantwoordenVerwijderen