vrijdag 2 december 2011

Winterdip

Een paar dagen geleden kondigde ik nog aan dat ik de winter stiekem best leuk vind. Afgelopen dagen is mijn mening daarover (tijdelijk) 180 graden gedraaid. Want jawel jawel het is weer zover: de winterdip!

Standaard elke winter ben ik het haasje/de sjaak of gewoon botweg de l*l. Het kwik daalt, de bladeren vallen, treinen hebben vertraging en ik ben nog nauwelijks buiten terwijl het licht is. En daar wordt ik zo slap, moe en chagrijnig van.

Donderdag had ik bijvoorbeeld een excursie naar een bedrijf dat kwaliteitsonderzoek doet met betrekking tot textiel. De excursie was erg leuk, zo kregen wij te zien waarom een uniform voor de Duitse brandweer is afgekeurd en hoe men matrassen test (dit is overigens briljant: een dik houten neplichaam rolt zo'n 30duizend keer op en neer over een matras en vervolgens gaan een stel nepbillen er 10duizend keer op 'zitten'. De test duurt een week).

Om half 4 gingen we naar huis en toen ik tegen zes uur thuis kwam had ik echt het gevoel dat het al 10 uur 's avonds was. Ik had ook geen zin in avondeten, voor mijn gevoel was het gewoon al tijd om in bad te gaan & te gaan slapen. En dan hebben we het nog niet eens over opstaan in 'het holst van de nacht'. Om half 7 in de morgen.

Hopelijk is mijn dip van korte duur. Iemand tips tegen een winterdip?

2 opmerkingen:

  1. Helaas geen tips behalve dat je misschien aan de vermoeidheid gewoon moet toegeven.
    Ben via via op je site gekomen en heb hem maar eens even bij favorieten gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, volgens mij heb ik er ook wel een beetje last van. Dat heel vroeg al moe zijn omdat het donker is komt me bekend voor!

    BeantwoordenVerwijderen