maandag 5 december 2011

Moment van de week

Het is nu ik dit schrijf zondagavond 18.45 uur en Kunststof tv staat aan. Pa & moe zitten aan de koffie en ik heb zojuist mijn huiswerk voor komende dagen (oke alleen maandag) af gemaakt. We mogen concluderen: de week is voor bij.

Dus bij deze mijn moment van de week! Want ik gok erop dat niets dit moment nog kan overtreffen.

"Vrijdagmorgen, 8.27 stap ik op de fiets. Slecht idee want de trein gaat om 8.40 en het is tien minuten fietsen in net-wakker stand en ik moet een provinciale weg oversteken en langs twee basisscholen.. Goed. Ik op mijn fiets, lichtelijk scheldend op alle auto's die om en om tergend langzaam OF heel veel te hard rijden. Na zo'n vier minuten wachten werp ik mezelf maar gewoon er tussendoor en wonder boven wonder rijd ik zonder kleerscheuren de straat aan de overkant in. Hinder 1: check. Ik fiets wel wat harder dan haal ik het vast nog. Ik rijd de straat van de basisscholen in en daar is hinder 2: oversteekplaatsen. Blijkbaar waren alle klaarovers tegelijk ziek of ingehuurd als piet of gewoon kwijt maar papa's&mama's lopen gewoon kriskras over de weg met of zonder kinderen. Kak. Ik besluit de weg te nemen waar niemand loopt en waar ik niet mag fietsen: de stoep. Hinder 2: check. Oke oke het moet nog te halen zijn om vóór 8.40 op het station te zijn. We zijn er bijna. Nog één kruispunt en dan is het alleen nog rechtdoor. Bij het kruispunt aangekomen blijkt het daar enorm druk dus ik stap af. Kinderen schijnen niet door de regen te kunnen fietsen dus de auto's rijden af en aan. Tot opeens, midden op het kruispunt, een meisje van 6 stopt met haar fiets en de magische woorden 'u heeft voorrang mevrouw' spreekt."

Die trein heb ik gehaald.

2 opmerkingen: