zaterdag 3 december 2011

Blogger on a budget *3 December cadeau's!

Last minute nog cadeau's bij elkaar aan 't rapen voor sinterklaas? Of misschien gewoon redelijk op tijd begonnen met het uitzoeken van de kado's die straks onder de boom moeten? Bij deze wat tips. En dan wel budgetvriendelijke tips.

1. Na het lezen van mijn artikel over het boek 'ik & jij' ben je zelf misschien niet enthousiast geworden, maar een presentje voor je vader/oom/schoonmoeder/broer ben je nog aan het zoeken. Voor vijf euro koop je dit (in mijn ogen goede) boek of één van de andere boeken van deze schrijver! Gewoon bij de boekhandel (o.a. Bruna).


2. Bij The Body Shop hebben ze deze week wel een erg budgetvriendelijke aanbieding.. De Duo body butter/lotion mag je deze week mee naar huis nemen voor 7,50 i.p.v. 17,50. Dat noem ik een leuke aanbieding! Ook over dit product ben ik zelf enthousiast. Schoonmama's/zusjes/oma's/vriendinnen kun je hier wel blij mee krijgen gok ik.

3. De parfumverstuiver! Ik had het in het desbetreffende artikel ook al gemeld: voor nog geen vier euro een prima decembercadeau. In de kruidvat hier in de buurt ligt ie nog volop dus het is het bezoeken waard.

4. Breng eens een bezoekje aan de Slegte. Vaak weet je wel IETS over iemand. Dat hij/zij van motors houd, paardenspullen spaart, graag puzzels maakt of een opleiding doet tot fotograaf. Voor bijna elke interesse vind je er voor een zachte prijs een leuk boek.

5. Koop nooit iets voor iemand omdat het 'moet'. Dit zijn vaak cadeautjes waar niemand blij mee is. Koop in dit geval gewoon een cadeaubon. Voor vrouwen raad ik aan een bon te kopen bij de Rituals of The body shop (de kruidvat & etos kennen we nu wel) en voor mannen bijvoorbeeld een bon van de mediamarkt.

6. En als je het dan echt echt ECHT niet weet. Maak dan een december-overleef-pakket. Denk hierbij aan dingen als Glühwein, sinaasappels (Spanje), pepernoten, een tijdschrift/puzzelboek, warme sokken, leuke kruik, chocolade en handwarmers. En koop dan geen lullige aldi chocolade maar gewoon een bonbonbloc.

Zelf ben ik gek op cadeautjes geven & ontvangen vind ik ook zeker niet erg. Maar onthoud goed dat december voor iedereen leuk moet zijn. Dus ook al heb je de vriend van de zus van je buurjongen die naast je ouderlijk huis woont waar je eens per jaar komt: probeer echt een leuk cadeau te geven :)

2 opmerkingen:

  1. Goed idee dat december-overleef-pakket!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede ideeën! De Slegte is altijd fijn voor kadootjes inderdaad. Zelf ben ik nooit zo'n fan van een bon voor een specifieke winkel. Dan ga je namelijk alsnog iets kopen wat 'moet'..

    BeantwoordenVerwijderen