maandag 30 januari 2012

Digiminderen

Ja je leest het goed: ik wil digiminderen. Niet meer elk uur op facebook kijken, nutteloos rondsurfen of ebay uitpluizen tot ik er bij neerval (en nooit bieden heh).

Ironisch genoeg typ ik dit vanaf mijn telefoon want sinds vandaag gebruik ik de blogger app! Verkrijgbaar voor android en iphone, I like.

Goed, digiminderen dus.. Ik zet mijn laptop al een week een half uur tot uur voor ik wil gaan slapen uit. Als ik huiswerk maak leg ik het ding weg en op school zet ik regelmatig het internet van mijn telly uit. So far so good!

Maar weet je nog: toen je van je ouders maximaal een uur per dag mocht computeren en in het weekend twee? Ik wil mezelf weer een limiet opleggen. Kwaliteit ipv kwantiteit! Ik ga mijn ondervindingen bijhouden en tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Ps. Lieve mensen van blogger, ik heb al wat minpuntjes ondekt!

3 opmerkingen:

  1. Ooew wat goed! Ik doe idd ook tijdens het leren de shouldn't you be focused app voor google chrome aan en mijn telefoon uit!
    Die app is trouwens een aanrader voor chrome gebruikers!
    Ga straks btw je vragenlijstje invullen, moet ik even de tijd voor nemen ;)
    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een ontzettend goed idee! Ik sjoemelde trouwens wel al altijd met die tijden, want ik had inderdaad zo'n limiet (van een uur overigens). Ik probeer de laatste tijd ook wel vaker de laptop uit te zetten, maar dat is nog best lastig eigenlijk. Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook al minder mijn telefoon en computer aan het gebruiken en het geeft zoveel rust

    BeantwoordenVerwijderen