zaterdag 7 januari 2012

MMKA


Mijn favoriete museum in Nederland, of in ieder geval één uit de top vijf.
Museum Moderne Kunst Arnhem.

Eens per drie maanden ben ik er sowieso wel te vinden, soms ook vaker. Het is namelijk een heel mooi, toegankelijk maar niet overweldigend museum. En nog budgetvriendelijk ook! Als student (of cjp) sta je voor 5 euro binnen.

Vanmorgen ben ik ook geweest en heb weer hele leuke tentoonstellingen gezien!
Een tentoonstelling over grenzeloze sieraden, een projectruimte van Levi van Veluw en een tentoonstelling van Roger Raveel. Voor de rest is er een collectie presentatie van de eigen collectie.
Een werk van Roger Raveel met levende parkieten in een kooi
Ik adviseer iedereen die er eens in de buurt komt om een kijkje te nemen. Het is leuk voor mensen die alleen nieuwsgierig zijn, zonder kunst achtergrond maar ook erg leuk voor mensen met kunst achtergrond.

Appeltaart eten in het museumcafé!

4 opmerkingen:

  1. Ziet er leuk uit. Toen ik nog kunst had vond ik musea wel leuk, tegenwoordig niet meer zo eigenlijk. Maar misschien dat ik deze eens ga proberen..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zier er best nog wel leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lijkt me leuk :) Jammer dat het zo ver weg is voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt erg leuk! Ik ben er zelf nog nooit geweest, dus ik denk dat ik op een vrije dag eens binnen loop.

    BeantwoordenVerwijderen