maandag 9 januari 2012

Skinny bitch

Jaa eindelijk, ik heb 'm uit. Een paar maanden terug schreef ik erover en toen gaf ik al aan dat het niet helemaal mijn smaak boek is. Maar toch las ik het uit.


Dus hier komt ie: mijn ongezouten mening.

Zoals ik al zei in het vorige stukje is dit boek qua informatie wel leuk maar de manier waarop het geschreven is vind ik niet fijn lezen. Nu ik het uit heb vind ik dat de informatie ook een beetje verdraaid is, er wordt veel afgegeven op de zuivel en vlees industrie. Aan het eind van het boek mag je alleen nog groente & noten eten en de rest word afgedaan als 'vies, troep, afgrijselijke bende'. Geloof ik er in dat dit boek echt over gezond eten gaat? Nee. Maar ik denk wel dat er belangrijke stukken in zitten.

Dan de manier waarop het geschreven is... tsja. In de eerste hoofdstukken word je aangepraat dat je (waarschijnlijk) huidige eetpatroon/leefstijl heel slecht en ongezond is. En dat gaat niet erg vriendelijk ;) ik denk dat het gewoon niet zo lekker overkomt omdat het een vertaald boek is. Verder laten de schrijvers zich constant negatief uit over anderen waardoor het hele boek me uiteindelijk eerder aanzet tot het ding in tweeën scheuren i.p.v. afvallen.

Aanrader? Nee. Niet als je het leest voor je plezier of voor objectieve goede informatie. De illustraties zijn trouwens wel leuk.

2 opmerkingen:

  1. Dit boek ga ik dus niet lezen haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oke, die ga ik niet lezen! Haha, het klinkt ook al als een onaardig boek door de titel.

    BeantwoordenVerwijderen