maandag 23 januari 2012

Petite Anglaise review

Een boek dat ik al een tijd geleden gelezen heb, maar desalniettemin de moeite waard om erover te schrijven! Het is namelijk een bijzonder soort boek, het is een waargebeurd verhaal. Geschreven in de 'ik' vorm en het doet erg denken aan Bridget Jones. Plus: de dame in kwestie heeft een weblog die een enorm grote rol speelt in dit boek.

Er komen veel herkenbare problemen voorbij: wat je wel en niet deelt op het grote web. Hoe je jezelf kan verliezen in een wereld die niet 'echt' is, en hoe weet je nou of mensen zijn wie zeggen dat ze zijn? En dan niet op een romantisch omschreven manier, nee deze vrouw gaat wel eens plat op haar bek.

Je krijgt een inkijk in haar leven, relatieproblemen en hoe ze als Engelse vrouw leeft in Parijs.

Zelf heb ik het boek uit de kringloop getoverd maar het is nog altijd te koop via bol.com voor 7,99. Overigens is de schrijfster gestopt met het bloggen, jammer genoeg.


5 opmerkingen:

  1. Dat boek heb ik al een paar keer in handen gehad maar nooit gekocht. Misschien de volgende keer dat ik het vast heb toch maar wel doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het boek ook gelezen en vond hem enorm leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb al een aantal keer met dit boek in mijn handen gestaan..Misschien toch maar eens een keertje halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Boek heb ik ook gelezen, wel aardig. Erg jammer inderdaad dat haar blog niet meer ge-update wordt.

    BeantwoordenVerwijderen