zaterdag 21 januari 2012

TVOH: mijn manier

De voice of Holland is bekend, wie het is geworden weet ik niet (ik volg het niet) maar voor veel mensen was dit erg belangrijk gezien alle facebook updates. En dus moet je er dan eigenlijk iets over zeggen. Ik heb er een tijd over na gedacht en heb besloten zelf iemand te nomineren als 'The Voice of Holland'.

Ik vind namelijk dat Keetje uit Almere-buiten die erg goed kan zingen niet zomaar the voice van Nederland kan zijn. Als je tegen mij zegt 'the voice of Holland' dan denk ik aan een prijs die je als bestaand artiest kan winnen. Niet aan een talentenjacht.

Dus vandaag ga ik een paar artiesten nomineren voor The Voice of Holland!
De eisen:

- Nederlandse artiest (duh)
- Zanger/zangeres of band (voice, lijkt me duidelijk)
- Meer dan 1 album uitgebracht + hitlijst noteringen (sorry Gers pardoel)
- Hij/Zij moet de Xfactor hebben (ha-ha)

Wie voldoen aan deze eisen?

Marco Borsato
Maakt wat mij betreft een goede kans, hij mag dan half Italiaans wezen maar is toch echt geboren & getogen in Alkmaar. Aan de nummer 1 hits of albums ligt het ook niet. Dan de X-factor.. tsja als je het mij vraagt is het geen 'lekker ding' maar om nu te zeggen dat het een naar aanzicht is.. nee. Plus ik vind dat hij credits krijgt voor zijn eerlijkheid/openheid rond zijn faillissement en het organiseren van Symphonica in Rosso waar elk jaar heel veel mensen plezier van hebben.
sevendays.nl

Anouk
Als je het hebt over goede Nederlandse artiesten kun je Anouk niet buiten beschouwing laten. Een eerlijke nuchtere vrouw die toch ook heel wat nummer 1 hits op haar naam heeft staan. Óók in het buitenland! In Noorwegen werd het nummer 'lost' snel opgepikt nadat een Noor het zong in, jawel, een talentenjacht.

musicplace.nl

Lange Frans
Die zag je misschien niet aankomen, maar Lange Frans is wat mij betreft ook een kansmaker. Nederlandse liedjes over Nederland waarvan een hoop in de hitlijsten gestaan hebben. En qua X-factor ... niemand is zo oprecht en eerlijk als hij. In een interview met Pauw & Witteman vertelde hij over de roddels rond zijn vriendin & het feit dat hij een bontkraag draagt en hij blijft helemaal zichzelf. Heerlijk!
musicfrom.nl

Voor de rest zouden we kunnen denken aan Ilse de Lange, Andre Hazes en Ali B kunnen denken. Ik wil graag een langere lijst met kanshebbers, dus wie nomineer jij & waarom?

2 opmerkingen:

  1. De mensen die jij noemt, hun muziek is niet echt mijn muziek. Ik zou voor Acda & de Munnik gaan, al is het wel een duo, dus ik weet niet of dat mag :P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk mag dat! Het is ook niet echt 'mijn muziek' maar wel mensen waar ik aan denk bij zo'n titel.

      Verwijderen