maandag 20 februari 2012

Digiminderen update #2/kilominderen

Digiminderen gaat me steeds beter af! Bij de vorige update vertelde ik over mijn nieuwe 'regels' wat betreft internetten/laptop gebruik en die ga ik nu even bespreken.

- mijn laptop gaat sowieso +/- een uur voor ik ga slapen uit, vaak ook eerder
Dit lukt me eigenlijk altijd wel, ben super blij dat ik dit ben gaan proberen want ik slaap veel beter en voel me uitgeruster als ik wakker word.
- als ik niet meer weet waarom ik ook al weer achter mijn laptop zit klap ik 'm dicht tot ik het weer weet of iets anders wil gaan doen.
Ook deze gaat vrijwel vanzelf.
- voor computer gerelateerd huiswerk plan ik tijd inDit vind ik iets lastiger, mede omdat ik de laatste weken nauwelijks huiswerk had (yay!). Hier moet ik dus nog iets op verzinnen.
- facebook mag niet meer standaard open staan in een tabblad. NEE NIET. Facebook blijft een zwakke plek, maar het gaat al beter!
- nu.nl is mijn startpagina. Dus ik mag er alleen nog naar kijken als ik mijn browser start
Jaa gaat hartstikke goed :D Dit infobesitasje valt af haha.



Enn daarmee heb ik een mooie overgang naar mijn andere 'minderen' project. Namelijk kilo-minderen. Afgelopen jaar kwam ik onbedoeld aan. Vraag me niet hoeveel want een weegschaal heb ik niet maar mijn kleren zitten een heel stuk strakker. Dus ik heb besloten mijn eetpatroon langzaam aan te veranderen!

Ik ben begonnen met de volgende dingen:

- Geen frisdrank meer (al helemaal GEEN cola!)
- Beter ontbijten, tussen ontbijt en lunch geen tussendoortje.
- Minimaal 2 stuk fruit per dag, liefst tijdens de lunch.
- Geen yoghurtdrinks oid meer maar alleen maar karnemelk.
- Zo min mogelijk rood vlees eten

En ik merk al een beetje verschil! Het gaat niet hard maar ik houd deze stappen nu goed vol en voel me beter in mijn vel. Een specifiek doel heb ik dus niet, ik wil gewoon beter eten en straks weer meer gaan sporten. Gewoon het ideale ritme vinden dus :)

De afbeelding is van een van mijn favoriete blogs : My Milk Toof

4 opmerkingen:

  1. Wat is er 'mis' met rood vlees eigenlijk? Ik leef namelijk met het idee dat dat juist wél goed voor je is, mits niet te veel natuurlijk.

    Verder ben je echt goed bezig! Ik wil ook proberen wat minder te computeren. Vanochtend is het me in ieder geval al gelukt de laptop uit te houden en te studeren. Goed begin!

    Succes met het digi- en kilominderen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is inderdaad niet per se iets 'mis' met rood vlees, alleen eten we bij mij thuis relatief meer rood vlees en ik heb gemerkt als ik dat wissel met 'wit' vlees ik minder last van mijn buik heb (ik krijg snel buikpijn). Er zijn wel mensen die beweren dat je van rood vlees sneller dik wordt maar ik geloof daar niet echt in :)

      Verwijderen
  2. I am Bear, and I approve this message.

    Rood vlees is niet specifiek slecht. Het bevat geloof ik wel meer vet, maar het is geen slecht vet. Sterker nog, als je spieren wil kweken is rood vlees juist goed, omdat er veel proteine in zit. (Heb ik laatst maar eens iets over opgezocht)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aaah goed dat je dit volhoudt!
    Voor stage zit ik veel achter de pc en doe het thuis en stuk minder..
    Maar blog daardoor minder en lees ze ook minder :(
    xx

    BeantwoordenVerwijderen