woensdag 22 februari 2012

Wonen + nummer twee =

Zoals wel duidelijk is geworden: hospiteren gaat me niet goed af. Wat er aan me scheelt weet ik niet precies, maar ik ben niet studentikoos genoeg/leuk genoeg of misschien niet goed genoeg in mezelf presenteren om mee samen te wonen. Nu twijfel ik al een tijdje om gewoon niet op kamers te gaan.

Jamaar, 'gewoon niet op kamers gaan', wil je dan elke dag, vier jaar lang op en neer blijven reizen? Nou nee. Alles behalve om precies te zijn.

Wij (hint!) denken erover na om anti kraak te gaan wonen. Met zijn tweeën dus. Nummer twee woont nu ongeveer 1,5 jaar op kamers en is het een beetje zat. Nummer twee is erachter gekomen dat huis genoten niet altijd leuk zijn + een studentenhuis eigenlijk best vies. Plus: je komt thuis bij.. jezelf. En aangezien niemand mij in zijn/haar studentenhuis wil en ik eigenlijk erg gesteld ben op ruimte & hygiëne is de stap vrij logisch voor ons.
Zelf gemaakt, heus waar! Ik had alleen geen gele stift voor mijn haar en lief heeft zijn haar zojuist weer geschoren.

Nu zijn er mensen die dit idee niet zo goed vinden. En dan heb ik het met name over vriendinnen en klasgenoten. Hierom heb ik het ook nog bijna niemand verteld. Het voelt niet alsof ik mijn plezier kan delen omdat ik vaak stuit op onbegrip als ik erover begin.

Dus ik vertel het hier lekker puh als eerste. Lief & ik willen begin volgend schooljaar gaan samenwonen.

5 opmerkingen:

  1. doen! en als je iemand nodig hebt om je voor te dragen bij ad hoc wil ik dat wel doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is toch jouw leven, zij hebben daar niks over te zeggen. Stom dat ze het niet begrijpen.

    Ik vind het leuk voor je :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gewoon doe als jullie het fijn vinden doen is anti kraak en niet in een huurhuis of koophuis dus geen grote risico's en spanningen mooi om te starten toch

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zeg! En ook gewoon handig in dit geval. Studentenhuizen zijn inderdaad niet altijd even fijn. En als dit kan.. Waarom niet?
    Antikraak is ook wel prima trouwens. Ik ken een hoop mensen die al zeker twee jaar ergens antikraak wonen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk!
    Gaan we straks samen, samenwonen ;)
    xx

    BeantwoordenVerwijderen